FAQ

Czyli najczęściej zadawane pytania

Zamówienia
Jak złożyć zamówienie?

W celu złożenia zamówienia prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta:

Odbiór materiałów i dostawa

Nasza drukarnia obsługuje klientów z całej Polski, jak również z zagranicy. By sprostać oczekiwaniom wszystkich klientów współpracujemy z firmami kurierskimi. Codziennie wysyłamy zamówiony towar, a klienci mają możliwość śledzenia on-line gdzie aktualnie znajduje się wysłana paczka.

W trosce o terminowość realizacji zleceń opracowaliśmy najbardziej efektywne procedury logistyczne tak, aby niezawodnie, szybko i ekonomicznie dostarczyć zamówiony towar pod właściwy adres. Możliwy jest również osobisty odbiór zamówionych materiałów.

W Szczecinie oraz najbliższej okolicy dowozimy towar również własnym transportem. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług logistycznych.

Czas realizacji zamówienia

Termin realizacji zamówienia rozpoczyna się od dnia potwierdzenia zamówienia przez naszą drukarnię. Takie potwierdzenie klient otrzyma za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Termin dostawy wydłuża się odpowiednio o czas wynikający z powodu opóźnień leżących po stronie Zamawiającego.

Termin realizacji wydłuża się również w przypadku wystąpienia przeszkód natury wyższej, o ile te przeszkody miały znaczny wpływ na realizację zamówienia, a także w wtedy, gdy takie okoliczności wystąpią u dostawców Wykonawcy. Wykonawca niezwłocznie poinformuje Zamawiającego o zaistnieniu tego rodzaju przeszkody i o jej ustaniu.

Warunki i formy płatności

Jeżeli nie ma innych ustaleń cała zapłata za towar następuje przy jego odbiorze przez kupującego lub przed jego wysyłką na podane przez usługodawcę konto bankowe.

W przypadku ustalenia przez strony terminu płatności i braku zapłaty w tym terminie, Wykonawca zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia następnego zamówienia lub też realizacji następnego zamówienia ze 100% przedpłatą lub zaliczenia najbliższej wpłaty na poczet zaległości do wysokości salda zaległości.

W przypadku opóźnień płatności Wykonawca nalicza odsetki w wysokości 0,3% za każdy dzień zwłoki.

Jak złożyć reklamację?

W celu złożenia reklamacji prosimy o przesłanie maila na adres biuro@totemgroup.pl

Przygotowanie do druku
Jak przygotować pliki do druku offsetowego?

SPECYFIKACJA PRZYGOTOWANIA PLIKÓW DO DRUKU OFFSETOWEGO:

1. Do druku przyjmujemy pliki w następującej postaci:

– kompozytowe pliki PDF w wersji 1.3 utworzone przez Adobe Acrobat Distiller z opcją „Drukarnia” (bez kompresji) lub wygenerowane jako PDF/x-1a z załączonymi fontami (prace w PDF nie powinny zawierać podłączonych profili kolorystycznych, czcionki należy załączyć wewnątrz dokumentu lub zamienić na krzywe);

– kompozytowe pliki .ps i .prn;

– pliki otwarte tworzone w programach: Corel Draw, InDesign, Adobe Illustrator, itp. Czcionki w tych plikach powinny być zamienione na krzywe. Jeśli zamiana na krzywe nie będzie możliwa, formę dostarczenia pliku prosimy uzgodnić z działem DTP. Do plików otwartych należy dołączyć podgląd pracy w jpg. W przypadku plików otwartych (np. cdr, ai) doliczamy opłatę za przygotowanie pliku do druku wyliczany według poświęconego czasu (koszt pracy studia graficznego wynosi 80 zł/godz.) – minimum 40 zł.

2. Dokumenty wielostronicowe prosimy przysyłać w jednym pliku.

3. Jeśli grafika kończy się równo z krawędzią strony (tzw. grafika na spad), należy dodać minimum 3 mm spadu. Zaleca się również dodanie znaczników cięcia, w szczególności, gdy praca zapisana będzie w formacie, który nie określa obszaru.

4. Rozdzielczość bitmap powinna zawierać się między 250 dpi a 300 dpi (rozdzielczość niższa niż 250 dpi może niekorzystnie wpłynąć na jakość drukowanych obiektów).

5. Nie należy stosować kolorów RGB (w przypadku dostarczenia pracy zawierającej kolory RGB, końcowy wydruk może być niezgodny z oczekiwaniami klienta). Wszystkie mapy bitowe powinny być przygotowane w trybie CMYK.

Powyższe wytyczne dotyczą wszystkich dostarczanych dokumentów, niezależnie od programu w jakim zostały przygotowane.

6. Uwagi dotyczące użycia barw:

– w przypadku kolorowego druku w skali CMYK nie należy stosować innej palety kolorów niż CMYK – wszystkie kolory Pantone® powinny zostać przekonwertowane do CMYK

– jeżeli praca będzie drukowana z użyciem kolorów Pantone®, odpowiednie obiekty wektorowe powinny być zdefiniowane jako kolory Pantone®, a bitmapy jako duotony.

Materiały prosimy dostarczyć na nośnikach danych (CD, DVD, PEN DRIVE, itp) lub umieszczać na naszym serwerze FTP, a zlecenie przesłać na odpowiedniego maila:
naświetlanie: ctp@totemgroup.pl
druk: druk@totemgroup.pl

Zlecenie naświetlania powinno zawierać: format pracy (brutto i netto), ilość kolorów, ilość stron, liniaturę, określenie czy jest to naświetlenie CTF czy CTP (w przypadku CTP należy podać rozmiar matrycy i odległość w jakiej praca ma znajdować się od krawędzi matrycy)

Zaznaczamy, że w przypadku plików otwartych NIE PONOSIMY ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA BŁĘDY SKŁADU.

Nie ponosimy też odpowiedzialności za końcowy efekt druku dokumentów, które zostały przygotowane niezgodnie z powyższymi wytycznymi oraz tych, w których zastosowano graficzne efekty specjalne np. przezroczystości, soczewki, cienie, maski itp.

Jak przygotować pliki do druku wielkoformatowego?

1. Przyjmujemy pliki w formatach: pdf, tif oraz jpg. Pliki prosimy dostarczać w skali 1:1 lub 1:10

2. W przypadku plików otwartych (np. cdr, ai) doliczamy opłatę za przygotowanie pliku do druku (min. 50 zł netto). Godzina pracy studia graficznego to koszt 100 zł netto.

3. Wszystkie warstwy w plikach powinny być spłaszczone, a czcionki zamienione na krzywe. Prosimy również nie stosować soczewek, przezroczystości, cieni, wypełnień teksturami, masek itp. Prosimy nie dodawać paserów, znaczników cięcia, kostek kolorystycznych, itp.
Pliki nie powinny być wielostronicowe – każda praca musi być oddzielnym plikiem.

4. Praca powinna być przygotowana w trybie CMYK, kolory dodatkowe (np. Pantone) oraz prace w trybie RGB zostaną automatycznie przekonwertowane na najbliższe jakie może uzyskać urządzenie wyjściowe.

5. Proszę nie stosować nadruków – może spowodować to zmianę koloru lub zniknięcie obiektu.

6. Głęboką czerń uzyskamy dzięki następującej kombinacji:
C – 30%, M – 30%, Y – 30%, K – 100%.
Powyższe wytyczne dotyczą wszystkich dostarczanych dokumentów, niezależnie od programu w jakim zostały przygotowane.

7. Sugerujemy aby rozdzielczość grafiki ustalać w zależności od odległości z jakiej będzie oglądana (wraz ze wzrostem odległości maleje rozdzielczość):
– media oglądane z odległości mniejszej niż 1 m, np. zdjęcia – ok. 300 dpi
– media oglądane z odległości 1 m, np. plakaty – ok. 150-260 dpi
– media oglądane z większych odległości, np. billboardy – ok. 50 dpi

8. Do plików właściwych prosimy dołączyć podgląd w niskiej rozdzielczości w formacie jpg.

9. Przygotowanie grafiki uzależnione jest od medium, na którym będzie druk i rodzaju obróbki:
druk na banerze, meshu, itp.
– zgrzewy – jeśli grafika jest przygotowana na spad należy dodać po 4 cm z każdego boku (format docelowy po obróbce = format netto, format z zapasami = format brutto),
– białe tło – również dodajemy po 4 cm dookoła oraz kontrastową ramkę dookoła formatu brutto, wzdłuż której praca będzie docięta
– jeśli praca ma być docięta do formatu netto należy to zaznaczyć w zleceniu – w takim przypadku spad nie jest potrzebny,
:: tunele – należy ustalić wysokość tunelu na płasko i do grafiki netto dodać tę wartość + 1,5 cm na szew (np. tunel ma mieć wys. 10 cm, dodajemy 11,5 cm)
druk na powierzchniach płaskich – w przypadku grafiki na spad prosimy o dodanie 3 mm spadu z każdej strony.

W przypadku obróbki niestandardowej prosimy o kontakt.

10. Zamówienie na druk powinno zawierać:
– nazwę zlecającego
– nazwę pliku
– format pracy (netto oraz brutto w razie konieczności)
– ilość kopii
– nazwę materiału
– sposób wykończenia (zgrzewy wzmacniające + oczka co 50 cm = obróbka standard)
– uzgodniony lub oczekiwany termin wykonania
(czas realizacji zamówień to minimum 2 dni od daty dostarczenia gotowych plików do druku)
– dane do wystawienia faktury VAT

Tak przygotowane zamówienie na druk prosimy przesyłać pocztą elektroniczną na adres e-mail:
natalia.z@totemgroup.pl

Do zamówienia proszę dołączyć plik z podglądem grafiki do druku. Pliki produkcyjne proszę umieszczać bezpośrednio na naszym serwerze FTP, przesyłać mailem (do 10 MB) lub wetransferem.

Niepoprawnie wypełnione zlecenie lub grafika przygotowana niezgodnie z wytycznymi zwalnia nas z odpowiedzialności za błędnie wykonaną pracę.

W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt.

Jak dostarczyć pliki graficzne?

Pliki z projektami graficznymi możecie Państwo dostarczyć do nas na trzy różne sposoby:

1.
Jeżeli pliki graficzne nie przekraczają 20 Mb można dostarczyć je za pośrednictwem poczty e-mail, przesyłając je na adres: druk@totemgroup.pl.

Prosimy w treści wiadomości o dokładne wytyczne dotyczące druku i zamówienia lub wypełnienie i przesłanie formularza zamówienia i zaznaczenie w jednym z jego pól sposobu dostarczenia plików graficznych.

2.
Jeżeli pliki graficzne ważą więcej niż 20Mb prosimy ze skorzystania z naszego serwera FTP:

adres serwera FTP: ftp.totemgroup.pl
użytkownik: totem
hasło: totem2008

Pliki prosimy umieszczać w folderze ‘incoming’.
Więcej informacji w dziale ‘ZAMÓWIENIA’, zakładka: “Serwer FTP”

Po przesłaniu pliku na serwer, prosimy o przesłanie do nas wiadomości poczta elektroniczną zawierającą wytyczne dotyczące druku i zamówienia wraz z potwierdzeniem wgrania plików na serwer lub wypełnienie i przesłanie formularza zamówienia i zaznaczenie w jednym z jego pól sposobu dostarczenia plików graficznych.

3.
Przyjmujemy również pliki zapisane na nośnikach danych takich jak płyty CD lub pendrive.

Serwer FTP

adres serwera FTP: ftp.totemgroup.pl
użytkownik: totem
hasło: totem2008
Pliki prosimy umieszczać w folderze ‘incoming’.

Przesyłanie plików za pomocą Total Commandera:

Uruchamiamy program – pojawi się okno, gdzie z lewej i z prawej strony mamy drzewo plików.
Z menu “Sieć” wybieramy polecenie “FTP Połączenie…” lub naciskamy kombinację klawiszy “CTRL+F” aby otworzyć okienko połączeń FTP.
W otwartym oknie klikamy na “Nowe połączenie” – pojawi sie okienko do stworzenia nowego połączenia i wpisujemy dane:
Sesja: Totem
Nazwa Hosta: ftp.totemgroup.pl
Użytkownik: totem
Hasło: totem2008
Klikamy “OK”.
Na liście powinna pojawić się nazwa “Totem” – wybieramy i naciskamy “Połącz”. W prawym oknie programu pojawi się zawartość naszego serwera FTP.
Za pomocą klawisza “F7” tworzymy na naszym serwerze FTP nowy katalog. Nazwa katalogu musi zawierać nazwę firmy lub nazwisko zleceniodawcy – ową nazwe należy również przesłać nam w treści wiadomości e-mail i formularzu zamówienia.
Z lewej strony odnajdujemy pliki, które chcemy przesłać na serwer FTP i kopiujemy je do wcześniej stworzonego katalogu.